Subject: Euroopa Komisjoni ettepanek muuta direktiivi 2004/37/EÜ - uued kemikaalide piirnormid töökeskkonnas
From: "Dana Kadanik - MKM" <[email-masked]>
Cc: Eva Põldis - MKM <[email-masked]>
Date: Wed, 13 Aug 2025 12:45:40 +0300

TÄHELEPANU! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu 
saatja korral palume linke ja faile mitte avada!

Tere!

Euroopa Komisjon on välja tulnud ettepanekuga muuta direktiivi 
<https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/?uri=CELEX%3A02004L0037-20240408> 
2004/37/EÜ töötajate kaitse kohta tööl kantserogeenide, mutageenide ja 
reproduktiivtoksiliste ainetega kokkupuutest tulenevate ohtude eest (CMRD). 
Pöördun teie poole, kuivõrd võite omada puutumust järgnevate piirnormidega 
töökeskkonnas. Kirja võib jagada teistele ettevõtetele, kellel on samuti 
allolevate kemikaalidega kokkupuude.

Muudatused näevad ette uusi piirnorme järgmistele ainetele:

*	koobalt ja selle anorgaanilised ühendid – 0,01 mg/m3 (respireeritav 
fraktsioon) ja 0,0025 mg/m3 (sissehingatav fraktsioon). Üleminekuperioodil 
(6 aastat alates direktiivi jõustumisest) kehtiksid leebemad piirnormid 
vastavalt 0,02 mg/m3 ja 0,0042 mg/m3. Eesti kehtib praegu kemikaalide 
<https://www.riigiteataja.ee/akt/121122022014?leiaKehtiv>  määruse lisa 
alusel kehtestatud piirnorm 0,05 mg/m3.

*	polütsüklilised aromaatsed süsivesinikud - 0,00007 mg/m3. 
Üleminekuperioodil (6 aastat alates direktiivi jõustumisest) kehtiks 
piirnorm 0,00014 mg/m3 teatud sektoritele (nt teras- ja rauavalukojad, 
alumiiniumitootjad, süsiniku ja grafiitelektroodide tootjad, koksitööstused, 
tulekindlate toodete tootjad, tulekustutustööd, rongirööbaste keevitus, 
metallide valamine, mootori heitgaasid). Eestis hetkel kehtivat piirnormi 
õigusakti tasandil kehtestatud ei ole.

*	1,4-dioksaan - 7,3 mg/m3 ja 2 ppm ja lühialaine kokkupuute piirnorn 73 
mg/m3 ja 20 ppm. Eestis on praegu kehtiv piirnorm 8 tunnise kokkupuute 
korral 73 mg/m3 ja 20 ppm.

Lisaks kehtestatakse 1,4-dioksaanile bioloogiline piirnorm 45 mg 
(2-hüdroksüetoksü)äädikhapet (HEAA) uriinis/g kreatiniini kohta. Eestis 
hetkel bioloogilist piirnormi kehtestatud ei ole.

Täpsemalt on muudatusi on käsitletud manusesse lisatud eelnõu lisas (CMRD VI 
annex to proposal st11823-ad01.en25). Dokumendid on inglise keeles.

Palume teie arvamusi eeltoodud muudatuste, sh selle kohta, millist 
positiivset või negatiivset mõju näete Eesti kontekstis, kui direktiiv 
võetakse vastu Euroopa Komisjoni pakutud kujul, mida tähendab pakutud 
piirnormide saavutamine tööandja jaoks. Palume tagasisidet võimalusel 
hiljemalt 27. augustiks. Palun andke märku, kui vajate vastamiseks rohkem 
aega.

Lugupidamisega

Dana Kadanik
nõunik
Töösuhete ja töökeskkonna osakond
Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium
+372 5912 6091  <mailto:[email-masked]> [email-masked]
www.mkm.ee <https://www.mkm.ee>  | Suur-Ameerika 1, Tallinn